Followers

Pilihan Anda!

Tuesday, May 24, 2011

Selatan Online - Awas !! Secret Recipe Ada DNA Babi..

Selatan Online - Awas !! Secret Recipe Ada DNA Babi..:

"Berikut kenyataan yang dikeluarkan Panel Pengesahan Halal Malaysia Bil.14/2011: Mesyuarat Panel Pengesahan Halal Malaysia Bil.14/2011 yang diadakan pada 12 Mei 2011 telah memutuskan permohonan Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd ( JAKIM-20100609-123757 ) adalah tidak berjaya berikutan penemuan Deoxyribonucleic Acid (DNA) babi dalam bahan ramuan ( Whole Egg Powder dan Whole Milk Powder ) yang digunakan syarikat tersebut.

Dua ramuan terbabit ialah ‘Whole Egg Powder’ dan ‘Whole Milk Powder.’ Syarikat tersebut adalah: Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd ( JAKIM-20100609-123757 ) link: Penemuan DNA Babi Dalam Bahan Ramuan Syarikat Puratos Malaysia Sdn Bhd.Justeru, orang ramai dinasihatkan supaya melayari laman web www.halal.gov.my untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai syarikat yang memiliki SPHM."

6 comments:

  1. Mencari makanan daripda sumber yang halal adalah wajib untuk umat Islam. Untuk menghindari daripada sumber yang haram, lebih baik beli produk daripda orang Islam dan kaum kita sendiri.

    Amin..

    ReplyDelete
  2. http://www.izamirridzwan.com/2011/05/dna-babi-dalam-bahan-buat-kek-roti-syarikat-terkenal/

    ReplyDelete
  3. Pengarah : Datuk Steven Sim

    Secret Recipe Cakes & Cafe Sdn. Bhd. (Secret Recipe) menambah cabang perniagaannya dengan membuka kafe terbaru di bawah sayapnya dengan menggunakan nama Zen by Secret Recipe.

    Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Urusan Secret Recipe, Datuk Steven Sim berkata, kafe tersebut dikhususkan kepada keluarga yang mempunyai bilangan ahli yang kecil atau untuk pasangan muda...

    http://www.mfa.org.my/?franchise-news:secret-recipe-perkenal-kafe-zen:24751VB6BK

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas maklumat. Sharing is caring.

    Atas kesedaran ini, Hasanah Muslim Shop baru dibuka 1 Jun 2011. Kami merupakan Pusat Sehenti keluaran Muslim - Bersih(Halal), Berkhasiat & Berkualiti.

    Selamat berkunjung ke kedai & blog kami.
    http://kedaihasanah.blogspot.com

    ~Muslim Products for All~
    ~Produk Muslim untuk Semua~

    Mrs Mohd
    @HMS, Taman Teratai, JB

    ReplyDelete
  5. Sila dapatkan info yang terkini tentang status makanan halal di JAKIM. Pihak kami hanya menyiarkan berita/info untuk tujuan peringatan dan pesanan sesama insan.

    Terima kasih

    Admin.

    ReplyDelete
  6. Sekarang status halal sudah diperolehi semula. Ramai yang kembali percaya.. harap dapat Jakim pantau sentiasa.

    ReplyDelete

Terima kasih di atas sokongan anda..

JB Search

Custom Search

JB World

JOHOR KINI

JOHOR KINI
Johor Kini

Johor Bahru Map

Marilah Blog!

Dunia Kini

free counters